onsdag 15 december 2010

EFTERLYSNING - MÖNSTER PÅ BENVÄRMARE!!


Jag är inte helt tappad bakom
en traktor - men nästan.
Vad jag har förstått så är det
inte speciellt svårt att sticka
benvärmare. (eller virka?)
Men trots ihärdig sökning via
Google, så hittar jag inte lätt
översatt mönster till en ringrostig
tant som jag.
Finns där månne någon som har
ett lätt mönster att dela med sig?!
Jag VILL absolut sticka (virka) egna.
Jag har dock inte strumpstickor,
utan vanliga hederliga stickor.
Jag hade blivit sååååååå glad om
någon vill tipsa mig!!
Tusen tack på förhand.

1 kommentar:

  1. Testa detta med raggsocksgarn:
    Lägg upp 52 maskor på stickor 5 och sticka resår 2rm 2am i 7 cm.
    Byt till stickor 5½och fortsätt sticka tills arbetet mäter 43 cm. Byt stickor igen till nr 5 och fortsätt tills det mäter 50 cm. Maska av löst i resår. Sy ihop längs med långsidan.

    Detta mönster har jag hittat i en tidning. Testa nså får du se! Eventuellt kanske du får lägga till kantmaskor i varje ände om det blir för snävt. Då kan du ju sy ihop i dessa maskor sedan!

    Lycka till!
    ps. detta är alltså damstorlek...

    SvaraRadera