onsdag 31 oktober 2012

Knä-ckande!

Ja då har jag gått hemma sjukskriven i fjorton dagar nu. Det är mitt vänstra knä som strejkar. Har fått tid till magnetröntgen i början på december och hoppas där att dem kan klura på om det är minisken som spökar. I så fall blir det OP - precis som med högra knäet. Måtte det sen vara slut på eländet.
Det har hjälpt med att vara hemma o vila. Det "smäller" inte så ofta i knäet nu. Men när det väl "smäller" så gör det så in i bombens ont. Blev sjukskriven 14 dagar till, så jag kommer tidigast igång den 20/11.
Under tiden håller jag på med en livsstilsförändring. Nu jäklar så ska jag bli klokare när det kommer till min egen hälsa. Jag känner mig motiverad och har satt upp ett mål som låter vettigt. Dessutom har jag ju ett enormt stöd i bästaste Jenny. Vad trist och tom världen vore utan henne. Helt otänkbart tom.

2 kommentarer:

  1. Aaww...Hjärtat, desamma säger jag till dig!! Va skönt att du blivit sjukskriven ett tag till, vill ju inte gå runt och vänta på att det kanske ska göra ont. det blir bara onödig spänning i kroppen då ju och det behövs inte!! Du är redan en klok kvinna, dina val ska bara förändras.
    Men jag finns vid din sida hela tiden @-}-- <3

    SvaraRadera
  2. Hej

    Ojsan...ja det rä skitjobbigt ha ont i leder, knän m.m. Min sambo har precis fått veta hon har Fibromyalgi.....hon har ont och jag ser hur jobbigt det är.

    SvaraRadera