fredag 30 juli 2010

Skafferiet - CHECK!

Idag har jag städat i skafferiet. Där var en hel del jag inte visste att jag hade ens, och det var ju inte ens lönt att jag fick reda på det för det åkte rätt ner i "runda arkivet" p.g.a utgången datum. Fick sorterat ordentligt och torkat av och rättat till, så nu ser där helt fantastiskt ordentligt ut. *klapp på axeln*


Imorgon blir det troligtvis tvättstugan som blir utsatt för min städpatrull. Jag ska sortera handdukar och övrigt, för där finns nog en hel del både handdukar och lakan som kan slängas. Sen ska det skrubbas från golv till tak.


På söndag blir det nog Poppes bur som rengörs. Där ska bytas sand och putsas rutor.



Apropå Poppe så har jag påbörjat ett pilot-projekt. Jag ska försöka odla fram mjölmaskar till Poppe på egen hand, istället för att köpa dem dyra i djuraffären.

Vår djuraffär - Djurhörnan i Eslöv - brann ju ner i lördagskväll. Det är någon/några galningar som fått en ny hobby här i Eslöv och springer runt och bränner ner en massa byggnader. Det är både skola, fritidsgård, matsal, idrottshall och nu lagerbyggnader och en djuraffär som råkat ut för dessa totalt galna pyromaner. Jag hoppas verkligen att poliserna får tag i dem innan de sätter fyr på något där någon människa bränner inne.


Branden i Eslöv den 24/7.

6 kommentarer:

  1. Fy tusan så otäckt med alla bränder, ja hoppas polisen tar han/dem
    Visst är det skönt när man äntligen får städat ur riktigt ordentligt. Problemet med mig är att ordningen aldrig blir speciellt långvarig *suck*
    Vete sjutton hur jag kan stöka till så fort, eller är det mannen? Ja, visst måste det väl vara mannen...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Bränderna är hemska...
    När du känner för det kan du ta en runda och rensa här hos mej också ;-)

    SvaraRadera
  3. Den kagan är helt otrolig, när ska vi frossa.. eller jag menar Fika? :) / Din bästa dotter ;)

    SvaraRadera
  4. Odla egen mjölmask...? Okej, visserligen behöver jag en hobby. Men just den där tror jag att jag hoppar över.

    SvaraRadera
  5. Nä men usch, hoppas de får fatt i den/dem. Och du verkar rensa som tusan, ska nog göra det jag också. Så skönt när det är klart. :-)

    SvaraRadera
  6. Hemskt när folk tänder på bara av ren jäkulskap. Hemskt. Hoppas dom åker fast snart innan det händer någon riktig katastrof.

    Vad duktig du är som röjer så fint. Jag är så seg och sliten att jag inte orkar ens sopa golvet känns det som.
    Det blir en riktig städning när allt byggande är klart och man slutar dra in sågspån kilovis.

    Ha det gott i helgen!

    SvaraRadera