lördag 7 augusti 2010

Denna dagen - ett liv.

Idag har jag och mannen städat i tvättstugan. Sambon skulle kolla torktumlaren, för den lät lite konstigt. Jajamensan, remmen var sönder. Så det var bara att åka ner till stan och beställa hem en ny rem.
Jag dammade, torkade, sprayade avkalkningsmedel och rensade ut.
Jösses vad skoj det var - INTE! Men när man väl är färdig lyser man
ikapp med den glänsande kakeln.





Sen tänkte jag belöna mig med lite god Ben & Jerry. Jag öppnade en av våra
frysboxar och tog fram en Chunky Monkey. Men tjoflöjt vad jag inte skulle
smaka den, för den rann ur förpackningen. JÄKLAR!!! Då har den ena boxen
"satt tofflorna"! Fort som fasen fick jag över hela innehållet i den andra
boxen - med undantag för en hel del som jag slängde annars hade det inte
fått plats.
Kan undra vad som ska gå sönder härnäst?

5 kommentarer:

  1. Usch ja, det brukar ju vara tre grejer...:-/ Nu håller vi tummarna!!

    SvaraRadera
  2. Sånt brukar komma i epidemier, tyvärr. Hade själv en sån förra månaden.

    SvaraRadera
  3. En olycka kommer sällan ensam. Det är en mardröm när frysar går sönder, där har man ju sparat godsaker som ofta då förstörs. Jag hoppas du inte råkar ut för något mera.

    SvaraRadera
  4. Nu håller jag alla tummar för att det inte blir som ordspråket att "en olycka kommer sällan ensam"
    Men du det var väl en himla tur att du blev sugen på glass, annars kanske du inte upptäckt det hela förrän allt var förstört.
    Det var lycka!

    SvaraRadera
  5. Avkalkningsmedel??? finns det till tvättmaskiner?
    Jädrans tur att du blev sugen på glass!!!
    Nu händer inget mer! Jag håller tummarna!!
    Må så gott/Eva

    SvaraRadera