onsdag 27 april 2011

Atjo atjo atjo prosit!


( Corona-virus, troligtvis det vanligaste förkylningsviruset)

Fy fabian vad det är tråkigt att åka på en förkylning NU!!
Eller ... det är ju tråkigt oavsett när det kommer.
Jag nyser så halva huset håller på att trilla. Jag snyter mig
så att det slår lock för öronen, pappret tar slut och sopetunnan
fylls på noll-tid. Jag tvättar händerna så de blir torra.
Minstingen vill baka, men hur lämpligt är det att ha mig som
hantlangare när jag är så förkyld??!
Jag tycker redigt synd om mig själv faktiskt. Jättesynd!
*snörvel*

6 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Här får du krya på dig kramar i massor =)
    Kramar /Madde

    SvaraRadera
  2. Men älskade gulligaste bästa mamma!
    Det är mest synd om dig i hela världen, faktiskt! Hemskt när man är så förkyld. Och tänk att en sådan färgglad bacill kan vara så OND och ställa till med så mycket oreda.
    Skäms på den!

    SvaraRadera
  3. Himla opraktiskt att dra på sig sånt elände just nu. Men ofta är det det som sker, just vid fel tillfälle.
    Det är bara att kurera dig så du repar dig pronto!

    SvaraRadera
  4. Oh vad jag lider med dig. Både jag och maken har precis tillfrisknat efter en lång och segsliten influensa.
    Hoppas du slipper ifrån elendet snart.
    Krya på dig
    Monkan

    SvaraRadera
  5. Nä så trist! Hoppas du är på bättringsvägen nu. Och hoppas nån skämmer bort dig nu.
    Hulda

    SvaraRadera
  6. Jo, den här azalean ska bli ca 1 m hög, så det finns alltså små också. Just denna heter "Westons´s Innocence", ska blomma i juni och dofta. Jag har aldrig haft azalea tidigare, men det ska väl gå bra, man sköter de som rhododendron har jag förstått.
    Hulda

    SvaraRadera