måndag 4 oktober 2010

Provtagning


Precis hemkommen från provtagningen
på sjukhuset.
Det skulle visst ta två dagar för
provet att bli klart, sen får
jag väl invänta att min husläkare
ringer mig.
Jag hade verkligen sett fram emot
ett positivt besked.
Samtidigt som jag frenetiskt
undrar över varför mina prover
inte är helt OK.
Nåja, den som lever får se.
När jag kom dit idag så skulle jag
både väga mig och mäta mig.
Jag fick henne att lova att inte
säga min vikt.
Varken jag eller omgivningen
mår bättre av att veta den.
Det räcker att den stackars
sköterskan var tvungen att
veta den.
Under de 4 timmar jag skulle
vänta på att ta nytt prov,
spenderade jag och mor ute
på Nova.
Kära nån så trött man blir
av att gå på stora shoppingcentra.
Vi åt middag där och spankulerade
rundor.
Sprang en del på tjotta också,
pga min medicin bl.a.
Nu ska jag dra iväg och hämta
lillspiken från fritids.
Sen blir det väl till att göra lite
middag till övriga sällskapet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar