lördag 2 oktober 2010

Vilken pipa!


Efter svärfars bortgång i våras,
anlitade svärmor Nilssons Begravningsbyrå
här i stan.
Som tack för detta bjöd dom på en
Minneskonsert idag.
Dom bjöd alla som anlitat dom under
året som gått.
Så vi var iväg till kyrkan och lyssnade.
Jag kan ju ärligt säga att jag INTE såg
fram emot detta.
Men efter första tonen på första stycket
så var jag såld.
Jag säger bara jösses amanda vilka
fantastiska sångerskor och musikanter.
De spelade/sjöng elva olika stycken.
Det var en kvinna som spelade tvärflöjt.
Hur vackert är inte tvärflöjt?
VACKERT!!
En man spelade något jag inte hört förr,
flygelhorn.
Det lät också väldigt bra.
Sen var där en kvinna som både spelade
orgel i vissa stycken, piano i vissa stycken
och hon sjöng några stycken.
Hon sjöng bl.a. Ave Maria.
Kära nån vilken pipa hon har,
det var så vackert så ögonen
tårades.
Såna här saker måsta jag se till att
gå på fler gånger.
Förhoppningsvis då inte som
en minneskonsert,
utan som en vanlig konsert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar