torsdag 19 maj 2011

Läser som en galning just nu!



Jag började som sagt på Sagan om Isfolket för några veckor sedan, och har nu - mycket tack vare att jag är sjukskriven - kommit till bok nummer 13! På en månad har jag läst dessa 13 böcker, så det finns nog inga tvivel om att jag gillar dem?! Jag har 34 böcker kvar att läsa, OM jag nu ids med hela serien. Det återstår att se. Fördelen med en sånhär känd och välläst serie är att jag hittar nästan alla böckerna på vårt Antikvariat nere i stan, betydligt billigare än vad det blir att köpa nya. Ska man inhandla 47 böcker är man himla glad om man kan få dem billigare.
Så nu blir det till att ladda vattenkokaren igen för en ny kopp thé och sen landar jag i fåtöljen och läser vidare på min bok. :)
Ha en underbar dag!

3 kommentarer:

  1. Oj måste vara nära ett rekord Tror du inte att du orkar igenom den? Kanske en paus med läsning av någon annan typ av bok och sen gå tillbaks till Isfolket
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Är böckerna så bra? Kanske ska prova att läsa en!
    Har du tid med fika någon dag?jag skulle kunna tis, ons, tor nästa vecka om du kan och vill?
    Ha en super trevlig helg det ska jag ha imorgon ska jag på bröllop och gråta en skvätt det är ju så romantiskt med bröllop!
    Många kramar /madde

    SvaraRadera
  3. Jag minns första gången jag läste sagan om isfolket. Jag sträckläste de första böckerna på bara några dagar ;)
    Sen tog det lite tid att få tag i resten av serien. Nu är det många år sen jag läste den. Kanske skulle damma av böckerna och läsa om dom.

    Dom första var klart bäst, dom först 25 kanske. Sen var det lite si och så med resten, vissa jättebra andra mindre. Men så är det ju särskilt i sådana långa serier.. men ett måste att läsa alla är det ju ändå, man vill ju inte missa nåt ;)

    SvaraRadera