onsdag 22 februari 2012

Atjo atjo prosit! *snörvel*

Jisses amanda så förkyld och dålig jag har varit. Det började i lördagsmorse och det är först idag som jag är uppe ur sängen nån längre tid. Jag har inte varit utomhus sen i lördags - jag har abstinens efter frisk luft, så jag måste försöka ge mig ut idag. En redig förkylning, toppad med huvudvärk och feber = skitjobbigt. Jag har fått sjuka mig på jobbet i tre dagar. Imorgon har jag ledig dag och sen jobbar jag fredagkväll, så jag ska ha piggat på mig tills dess.
De stunder jag varit vaken har jag försökt läsa och äntligen blivit klar med min bok av Kristina Ohlsson - Tusenskönor. Den var jättebra.
Så nu har jag börjat på en redig tegelsten, Stephen Kings - Under kupolen. Den är på 1178 sidor!! Enligt olika recensioner så bör det inte vara några problem att ta sig genom boken, men enligt mig är det ingen bra bok att läsa i sängen - den väger ju hur mycket som helst och är redigt otymplig. Värsta scenariot är ju att somna och få boken i skallen.
Nu ska jag försöka piffa till mig lite och kanske ta mig utanför dörrarna. Sen blir det bokläsning igen. Kanske jag ska försöka ta mig till ett bagis och köpa en fastlagsbulle?! Det blev ju ingen sån igår, eftersom att jag inte kunde ta mig ut och min sambo inte tänker längre än näsan räcker så blev det ingen. *surar*
Blev det några fastlagsbullar för er??
Ha det gott

8 kommentarer:

  1. Hoppas hoppas att du genomlevt det värsta av förlylningen nu och att du är på bättringsvägen. Lite frisk luft kanske inte gör dig så mycket friskare - men nog känner man sig fräschare i alla fall!
    Jag fick skicka iväg herr N på semle-jakt igår. Det var inte så lätt att få tag på någon sent på eftermiddagen. Du har nog bättre tur idag! ;-)
    Är nyss hemkommen från Råsunda Barnkläder. De säljer jättefina begagnade Barnkläder till bra priser. :-) så nu är min dag gjord.
    Ha det så fint!

    SvaraRadera
  2. Går inte att klicka upp.. :( Sorry..
    Och du.. när man klickar på ditt namn "Camilla" då du kommenterat - då kommer man till din gamla blogg på blogg.se. :-/

    skickar bilderna på mejl till dig istället. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ops, jag skrev visst fel adress.
      Jag har rättat till det!

      Radera
  3. Kul att se dig utanför dörren idag :) (på Ica) Blev ingen semla för mig igår, men en halv kaka på espressohouse blev det allt.

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du har tillfrisknat. I annat fall får du krya på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas du är piggare idag!
    Och jag gillade också boken Tusenskönor, ja alla böcker av henne som jag läst. Jag har läst tre, vet inte om hon skrivit fler.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Kikar in lite, hoppas du haft en bra helg. Surt att den redan är över men svårt att inte vara glad när snön nästan är borta, solen har skinit hela dagen och fåglarna sjunger sin vårmelodi :)
    Har du haft en bra helg?

    SvaraRadera