måndag 22 mars 2010

Tvättat händerna?

Igår var det dax för ett besök i vår kyrka det var högmässa och dom skulle läsa upp svärfars namn. Prästen var ett riktigt sömnpiller. I högmässan ingick också nattvarden. Detta kanske är en själklarhet för många, men eftersom jag sällan är i kyrkan så visste jag inte att det skulle ingå. Jag är varken troende eller konfirmerad, så jag tar aldrig nattvard - har aldrig gjort. Min dotter S är inte heller konfirmerad och min dotter F är bara 9 år, så hon har några år kvar att fundera på hur hon ska göra. De andra gick upp för att få nattvard men jag, S och F satt kvar. Då undrade F varför inte vi gick fram, och jag förklarade varför. Hon funderade ett tag och klämde sen till med den obetalbara repliken: Det är rätt bra att vi inte tar det, för man vet ju inte var prästen har haft sina fingrar!!




Barn .... visst är dom bara så ljuvliga?!

4 kommentarer:

  1. Hahaha...hon har så rätt :D

    SvaraRadera
  2. *gapskrattar* Så klockrent!! :-)

    SvaraRadera
  3. Gafflan: Hon har sina ljusa stunder den tösen.

    Fru Venus: Den hade man ju inte kommit på själv, men när hon sa det så tänkte man ju att det är ju sant!

    SvaraRadera
  4. Haha! Barn är underbara! Så kloka de små liven.

    SvaraRadera