fredag 16 december 2011

Simma lugnt!

Jag har börjat simma. Tror att det kan vara min grej. Hoppas att det är min grej. Jag har löst ett årskort i alla fall. Det är mjuk träning för mitt knä. Idag simmade jag tillsammans med min mellantös. Det blev 800 meter! Mitt mål är 1000 meter och sen håller jag nog mig där ett tag. 1000 meter 2 gånger i veckan kan nog passa mig. Där finns en endaste nackdel dock. KLOR! Fy fasen vad kloret osar. Man tänker inte på det så mycket under tiden man simmar, men sen när man duschar av sig och klär sig ... då känner man hur mycket huden luktar av klor. Klor är verkligen en väldigt rälig doft. Även om jag tvålar in mig ordentligt och sen tar lite hudlotion efter så luktar huden klor. *tvi vale*
Jag hoppas att vi har en fin pool nere i "varma landet", så jag kan simma där varje morgon.

Sitter och smålyssnar på Björn Skifs låt "I already know". Den är jättebra. Det blir en anings repeat på den låten! :) http://youtu.be/yIKEShVOq7w

3 kommentarer:

  1. jag har också börjat simma oftast på fm har dock inte löst något kort, vi ses där kanske kram madde

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar hos mig!Gillar oxå Timuktu, speciellt "Det ordnar sig alltid"!

    SvaraRadera
  3. En annan sak med simning mer än att det är nyttigt för kroppen är ju att man kan vara tillsammans hela familjen även om man är på olika nivå. Ja fy sjutton för klordoft Inte bara doften: Huden blir ju helt uttorkad men vad gör man inte för hälsan
    Simma lugnt
    kram

    SvaraRadera