söndag 3 juli 2011

Koppla på hjärnan innan man blir verbal!


Visst är det bra med en blogg. Man kan uttrycka sig precis som man tycker, för på sätt och vis är man ganska så anonym. Så gäller även andra ställen och sajter, typ Facebook. Där är man dock inte fullt så anonym. Men ändå uttrycker folk sig obegränsat. Vad tänker dem? Vissa uttalande är faktiskt rätt besvärande och man nästan skäms på den andres vägnar. Om man har något så viktigt att säga, bör man inte säga det till den person det gäller? Bör man inte visa respekt för dem man har runt sig? För nånstans finns det faktiskt en person som står den andre nära och som tar sig illa vid av diverse uttalande. Är FB eller bloggar det rätta elementet att ta sånt i? Är det dit världen är på väg? Opersonligt, respektlöst, omoget, egoistiskt och helt avskyvärt faktiskt.

1 kommentar:

  1. Jag kan bara hålla med dig! Det svåra med bloggandet tycker jag är att man lätt missuppfattas. Mitt första humoristiska inlägg misstolkades totalt och blev en smärre katastof! Nu har jag lärt mig att skriva med "andras ögon" (byter glasögon då) för man vill ju inte såra el. trampa någon på tårna. Ha en go vecka / Kram gittan

    SvaraRadera