måndag 19 september 2011

Mamma - min bästa vän!

Lyssnade runt på youtube och hittade en låt jag inte hört på evigheter. Det är Ken Ring med låten Mamma. Så vacker hyllning till hans mamma, men oj vilken sorglig text och vilken saknad. I kommentar-fältet hittade jag en jättefin text som jag kopierade. Den säger så mycket. Det säger allt. Allt man känner för sin mor - under förutsättning att man haft en deltagande mor då. Texten lyder såhär;

"Hon bär dig i 9 månader. Hon matar dig. Hon köper dig kläder. Hon ser dig när du behöver hjälp. Hon finns där för dig när du växer o växer. Hon offrar allt för dig. Hon finns där för dig när du är sjuk. Hon finns där för dig när du är ledsen. Hon finns där för dig när du är glad. Hon finns där för dig när du hamnar i trubbel. Hon är den perfekta kvinnan, som finns där för dig i alla tider. Hon är din härliga underbara heliga mamma. Vill bara säga att jag älskar dig mamma ... du är den härliga luften jag andas."

Visst är den en fin hyllning till mor? Hon är verkligen min allra bästa vän. Den jag kan vara mig helt och hållet själv med. Jag kan inte tänka mig den dagen jag står kvar här utan henne. Usch, hemska tanke. Mammor borde leva för evigt ... eller i alla fall tills jag själv tänker gå ur tiden.

7 kommentarer:

  1. Ja, så känner jag för båda mina föräldrar. Jag är så lyckligt lottad som har båda kvar i livet Och jag älskar dem.

    SvaraRadera
  2. Mamma är bäst! Hon skulle slå knut på sig själv för att hjälpa till. Synd bara att jag har så svårt för att be om hjälp....

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag är att du har en sån mamma. Fick ju inte dela så mycket tid med mamma eftersom jag bodde hos mormor. Jag längtade många gånger efter henne och kan göra det än i dag. Hon fick mig när hon var 16 år så det blir mer som syskon när vi träffas
    Säger godnatt från ett regnigt Sundsvall

    SvaraRadera
  4. Vilket fint Inlägg!!! Så rart av dig att dela med dig av en underbar text. Njut av tiden som du har med din mamma. Var rädd om varandra!
    Tack!
    Önskar dig allt gott och var rädd om dig!
    kram från mig.

    SvaraRadera
  5. ♥♥♥ Du är mer värd än guld och diamanter älskade mamma. ♥♥♥
    Vad skulle jag vara utan dig?
    Älskar dig!

    SvaraRadera
  6. En sån mamma har jag aldrig haft. Men enligt min dotter så är jag en sån mamma till henne. Och hon är min bästa vän! <3

    SvaraRadera
  7. Oj oj vilken FIN text!!!
    Jag har varit på väg två gånger att mista MIN mamma.
    För några år sedan i en Hjärtinfarkt och förra året i en Stroke. MEN hon är fortfarande här med oss:)
    Ingen förlamning eller något "men" det är ju helt fantastiskt!
    Det är när sånt händer som man kommer på att det finns massor av frågor att ställa.
    Man har ju bara en endaste mamma.

    Kram Eva

    SvaraRadera