söndag 11 september 2011

Någon som har middagstips - jag har kyckligfilé som bas!

Vad skönt det är att få vakna utav sig själv och inte av väckarklockan/mobilen. Även om jag och Stefan aldrig sover direkt länge, så är det ändå rätt skönt att få vakna av sig själv.
Jag har redan hunnit med att byta lakan, tvätta och dammsuga. Nu ska jag dra mot duschen och få ordning på mig själv också.
Mitt eviga dilemma är - Vad ska vi ha till middag idag? Jag har tagit upp kyckligfilé. Nån som har ett bra middagstips?? Gärna så lättlagat som möjligt. Det finns mängder av recept på nätet och i min kokbok, men .... Ja, jag får kanske dyka i nåt av det och kolla. Vill helst bara krypa upp i soffan med min SISTA Isfolketbok och mysa. Nåja, mot duschen och vidare.

1 kommentar:

  1. Aj då Tänk att man måste varje dag. Om det bara vore att laga maten men innan man kommit på vad man ska göra är lusten att stå vid spisen borta. Periodvis kör vi med matsedel för veckan. Handlar en dag så basen till rätterna kommer med hem. Sen kan det bli lite si o så men tänka behöver man inte så mycket. Låter som jag har full koll på det här. Hi hi det har jag inte men jag tycker det känns skönt dom veckor jag har det. Hoppas du fick till något smarrigt
    Ha det bra o kram

    SvaraRadera