måndag 5 september 2011

Så viktigt det är att vara positiv!

Tittade på slutet av Idol idag. Jag säger bara ... Alexander Bard.
Den mannen kan ju verkligen uttrycka sig och han har min själ
rätt i det mesta han säger. Det blir nog en intressant omgång av
Idol tror jag. Jag är ju den som brukar följa denna händelse och
tänker göra så i år också.



En sak - tänk vad gott det är att ha positiva människor runtomkring sig.
Det är guld värt. Vissa är bara så negativt inställda, så hur det än var
meningen att det skulle gå så går det åt fanders enkom för att personerna
är så negativa. Just nu har jag en negativ person i min närmsta omkrets
och denna någon är bara så oändligt negativ så det nästan är skrämmande.
Varför måla fan på väggen innan han ens är där? Varför ta ut förlusten i förskott
innan man ens provat att vinna? Jag lär nog aldrig begripa det.




Tänk positivt!

3 kommentarer:

  1. Vilka tunga, tråkiga liv en sådan negativ människa måste ha.
    Språkade med en granne för en tid sedan. Jag sa: "Vilket fint, härligt väder vi har"
    Hon svarar: "jamen, det ska bli regn"
    Typisk negativ som inte kan njuta av att solen skiner och det är underbart.
    Ha det gott, hur vädret än är :D

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj.. kan ju undra vem det är du syftar på!? :-O

    SvaraRadera
  3. Nej du det här med negativa människor suger musten ur hela sin omgivning. Sen har vi dom som kan upplevas som negativ men för tillfället har det svårt. Dom kan jag acceptera en period men inte de andra. Jag tror att det positiva kan få oss att få ut så mycket som går av livet. Tittar man inte med öppna ögon kommer inte chansen heller. Klokt talat av dig
    Kram

    SvaraRadera